Kaupmeeste Liit koostöös ADAPTER’iga korraldab oma liikmetele kaubandusvaldkonna koostöövõimaluste seminari teadlastega.

Seminar toimub 18.oktoobril Tallinna Tehnikakõrgkoolis.

Koostöövõimaluste seminar on korraldatud spetsiaalselt kaubandusvaldkonnale.

PROGRAMM

11.00-11.05   Avasõnad – Nele Peil, Eesti Kaupmeeste Liit
ADAPTERi tutvustus – Anneli Saaroja


Ettekanded:

  • 11.05-11.30 „MOOD – Trendide prognoosimise ajajoon ehk trend timeline“ Vilve Unt, moedisainer, Eesti Kunstiakadeemia.
    • 10 aastat ettepoole ehk tuleviku stsenaariumid 5 aastat ettepoole, demograafiline analüüs ja tarbija käitumise stsenaariumid,
      2 aastat ettepoole, makro trendid ja disaini suunad ning värvikaardid;
      Antud ajahetkes, müügi analüüsid ja tarbija käitumise analüüsid, trendide tajumine.
      Vilve Unt, moedisaini õppejõud Eesti Kunstiakadeemias 1993 – 2014, EKA Avatud Akadeemia moestilistika täiendusõppe koordinaator 2014 – …, moedisainer, moemärgi PROMENADE looja.
  • 11.30-11.55 “Tarbijakäitumine”  Oliver Parts, PhD, Tallinna Tehnikaülikool
    • Kosmopolitism ja etnotsentrism igapäevases tarbijakäitumises – Ettekandes räägitakse, millist rolli mängivad tarbija kosmopolitism ja etnotsentrism tarbijakäitumises ning seda peamiselt alkohoolsete jookide, riiete ja mööbli tootegruppide näitel, veidi ka nahahooldustoodete põhjal. Ettekanne toetub reaalsetele uuringu andmetele, mis on läbi viidud nii Eestis kui Sloveenias. Eestlased on oma eelistuses etnotsentristlikumad võrreldes sloveenidega ning kosmopoliitsed tarbijad eelistavad peamiselt välismaiseid tooteid.
      Oliver Parts on Tallinna Tehnikaülikooli turunduse dotsent, kelle peamiseks uurimisvaldkonnaks on tarbijakäitumine. Tarbijakäitumises huvitavad teda eelkõige tarbija etnotsenrismi ja kosmopolitismi roll tarbijakäitumises, tarbija ostumotiivid ja hoiakud ning ostusõltuvus. Igapäevaselt annab TTÜ-s järgnevaid kursuseid: Turunduse alused, Tarbijakäitumine, Turunduse kontseptsioonid. Enne Tehnikaülikooli on ta töötanud Eesti Konjunktuuriinstituudis ökonomistina ja tegelenud tarbijauuringu projektide välja töötamise ja -analüüsiga. Oma doktoriõpingud oli Tal nii Tehnikaülikoolis kui ka osaliselt Sloveenias Ljubljana Ülikoolis
  • 11.55-12.20 “Tööstressi tulek ja minek” Tõnu Lehtsaar, Tartu Ülikool
    • Tööstress ei teki üleöö ega möödu märkamatult. Tööstressi kujunemine on midagi väga isiklikku ja isikupärast. Siiski on isiksusejooned ja töö eripärad, mis suurendavad tööstressi riski. Kui midagi ette ei võta, võib asi lõppeda läbipõlemisega. Teadlik enesehoidmine on tarkus omaette.
      Tõnu Lehtsaar on religiooni- ja suhtlemispsühholoog. Tal on enam kui kahekümne aastane koolituskogemus täiskasvanute õpetamisel suhtlemisvallas. Põhilised koolitusteemad on avalik esinemine, konfliktide juhtimine, otsuste vastuvõtmine, suhtlemisoskuse alused. Tema sulest on ilmunud suhtlemisalaseid uurimisartikleid ja raamatuid.
  • 12.50-13.15 “Kas on võimalik tarbija ümber sõrme keerata?” René Arvola, Tallinna Tehnikaülikool
    • Ettekandes räägitakse brändi identiteedi lõksudest, postmodernsest tarbijast, brändilojaalsusest ning tarbimiskultuuri ja rahvuskultuuri dilemmast turunduse juhtimises. Pikki aastaid on kummardatud brändilojaalsust, ent samal ajal siginevad tarbijate hulgas lojaalsusele vastupidised trendid ja iseteadvus. Mõned aastad tagasi avastasid lisaks kaupmeestele lõpuks ka teadlased, et rahvuskultuuri asemel on asjakohasem jälgida tarbimiskultuuri ning rahvusvahelises turunduses saab kasutada laiemalt standardseerimist kohandamise asemel.
      René Arvola on 15 aasta pikkune töökogemus nii TTÜ-s kui ka ettevõtete juhatustes. (Tutvustab ennast pikemalt ise ettekande alguses)
  • 13.15-13.40 “Kuidas brändid tegelikult kasvavad”  Annika Oja, Tallinna Tehnikaülikool
    • Räägitakse, mis on brändide mentaalne ja füüsiline kättesaadavus, kui oluline või ebaoluline on segmenteerimine ja miks ei ole brändid, mida ostetakse tihti väiksema arvu klientide poolt sama suured, kui brändid, mida ostetakse harva suurema hulga klientide poolt.
      Annika Oja on turunduse valdkonnas töötanud 16 aastat. Alustas meediaagentuuri projektijuhina, seejärel juhtis ehitus- ja sisustusmaterjalide kaupluseketi K-rauta turundust ja nüüd töötab kuuendat aastat Eesti ühe tuntuima brändi Leiburi turundusjuhina. Alates 2017. aastast on TTÜ külalisõppejõud. Majandushariduse omandas Tallinna Tehnikaülikoolis ja magistrantuuri lõpetas hiljuti Tartu Ülikoolis ettevõtluse ja tehnoloogia juhtimise erialal.
  • 13.40-14.05 “Inimkeskne andmekasutus ja klientide lojaalsus”  Tanel Mällo, Tallinna Ülikool
    • Ettekandes räägitakse missugused isiklike andmetega seotud kohustused paneb ettevõtetele arenev seadusandlus;
      kuidas klientidega nende kohta kogutud andmete jagamine mõjutab kliendi ja teenusepakkuja suhet;
      kuidas mõjutab teenuste arendust olukord, kus (potentsiaalsel) kliendil on võimalik kolmandate osapooltega jagada oma paljudest erinevatest allikatest pärinevaid andmeid.
      Tanel Mällo on inimkäitumise ja motivatsiooni modelleerimise ekspert, kel 15 aastat kogemust alus- ja rakendusuuringute planeerimisel ja elluviimisel.

Üritust toetab Tallinna Ettevõtlusamet

Jaga uudist: