Pärast pikka päevatööd kauplusesse sisseoste tegema minnes tahaks seal näha sõbralikke ja naeratavaid nägusid. Tõeline müügitöö fänn, Eesti Parim Teenindaja Kaubanduses 2017 Mai Kastemäe räägib, mis teda selle töö juures motiveerib.

Kuidas sai alguse Sinu töö/karjäär kaubanduses teenindajana?

Ma olen väga õnnelik inimene. Nimelt ma leidsin selle inimese, kellega kogu oma elu veeta, väga varakult. Meil sai plaan tehtud, et kohe peale minu keskkooli lõpetamist abiellume.  Pruutkleidid on ikka päris kallid ja seetõttu asusin ma kooli kõrvalt tööle Maximasse kassapidajana.

 Mis on müüja töö suurimad plussid ja miinused, väljakutsed?

Mulle meeldib teenindajana see, et ma kohtun nii paljude uute inimestega. Kõigil on oma pagas ja päris tihti nad jagavad seda minuga ja nii saan iga päev tarkust juurde. Teenindaja tööl on suureks plussiks ka see, et on võimalik leida just sulle sobiva graafikuga töö. On teeninduskohti, mis on avatud E-R ja on ka kohti, kus saab töötada öösel. Teenindaja töö juures pole miinuseid, on vaid väljakutsed, ja see on vahest tõesti väga raske. Üldjuhul inimestele ei meeldi tunnistada, et nad eksivad ja vabandamine tekitab ebamugavust, kuid teenindaja peab tihti võtma kellegi teise eksimuse enda peale ja vabandama kellegi teise eest.

Aga suurim pluss on ikka see, et nii palju on õppida. Töö kaubanduses areneb tohutu kiirusega.  Ma ei usu, et teenindajad oskasid nõukogude ajal unistada sellistest nutikatest kassadest ja müügiprogrammidest, mis tänapäeval on. Arvelauast arvutiteni on olnud tohutu hüpe ja väga väikse aja jooksul. Olen kooli kaudu tutvunud ka juba uute innovaatiliste lahendustega ja see on tõesti uskumatu, mis meid veel ees ootab. Ma ootan seda kõike suure huviga.

Kas robotid võtavad tulevikus kaubanduses töö enda kanda?

Robotid lihtustavad meie tööd, aga töö ei kao kuskile. Masinal ei ole empaatiavõimet. Klient vajab inimest, kes tema pretensiooniga tegeleks. Jah tõesti, teenindajaid pole ühel hetkel enam nii palju korraga vaja, aga selle eest need teenindajad, keda on vaja, peavad olema spetsialistid. Ma arvan, et tänu sellele teenindustase tõuseb ja teenindajaid hakatakse rohkem väärtustama. Nad pole enam lihttöölised, vaid spetsialistid.

Mida peaksid kaubandusettevõtted tegema, et rohkem noori tahaks kaubandusse erinevatele ametikohtadele tööle tulla?

Alustuseks tuleb teadvustada see, et tänapäeva noored ja noored 20-25 aastat tagasi on täiesti erinevad inimesed. Me elame teistsuguses ühiskonnas. Kaubandus peab end kohandama nii, et Z generatsioon oleks motiveeritud töötama. Need ettevõtted, kus on seda juba avastatud ja juhid töötavad selle nimel, on kindlad võitjad.

Mida soovitad noortele, kes näiteks õpingute ajaks paindlikku töökohta vajavad. Kas teenindaja amet sobiks selleks?

Kui sa oled noor ja tahad elus saada kogemusi, siis klienditeenindaja töö on selleks ideaalne. Sa saad arendada meeskonnatöö oskust, suhtlemist ja tihti praktiseerida võõrkeeli. Kui sa aga oled küll hea meeskonnamängija, aga kliente pelgad ja ei meeldi suures koguses suhtlemine, siis pole hullu, kaubanduses on ka muid tööpakkumisi, mis sulle võibolla rohkem sobib, näiteks on tööjõudu vaja ka laos. Võib juhtuda täitsa nii, et tuled kaubandusse tööle ajutiselt ja avastad, et see ongi see, mis sulle sobib. Nii juhtus just minuga.

Millised omadused peaksid olema heal teenindajal?

Hea teenindaja on see, kes tõesti tahab südamest seda tööd teha. Kõike muud saab õppida ja arendada. Minu kaaskolleeg ütles kunagi väga hästi, et hea teenindaja peab olema nagu kameeleon. Ja nii ongi! Suurepärane teenindaja oskab end häälestada igas situatsioonis just nii nagu selle konkreetse kliendiga on vaja.

Vaata, millised võimalused on noortel kaubanduses: www.kaupmeesteliit.ee/tulekaubandusse

Loo autor: Gea Otsa

Jaga uudist: