Tule kaubandusse

Vali amet, mis rõõmustab! Tule tööle kaubandusse!

Tule kaubandusse
Tule kaubandusse
Tule kaubandusse

5 põhjust, miks tulla tööle kaubandusse:

1.

Kaubandus on suur!

Kaubandus on valdkond, kus on maailmas kõige enam tööandjaid ja töötajaid, Eestis on kaubandus tööstuse järel suuruselt teine sektor. See tähendab, et kui oled õppinud kaubandust või Sul on kaubanduses töökogemus, siis on Sul head võimalused tööd saada nii täna kui ka 50 aasta pärast. Ole ainult ise tubli ja õpi pidevalt juurde, et valdkonnas toimuvate kiirete arengutega kaasas käia.

2.

Kaubanduses on huvitav!

Kaubandus on innovaatiline ja kiiresti arenev sektor, kus tehnilised lahendused on ühed eesrindlikumad Eestis. Iseteeninduskassad ja riiuleid täitvad robotid võtavad tulevikus kassapidaja tööd vähemaks, tahvelarvutid ja tarkvarad aitavad planeerida müüke, tellida kaupu ja jagada töötajate ülesandeid, ladudes kasutatakse hääljuhtimisega sõidukeid, droone, pakiroboteid jne. See ei tähenda, et teenindaja töö kaoks, aga see muutub. Juurde tuleb IT-d, vähemaks jääb rutiini ning teenindajad saavad pühenduda rohkem müügipsühholoogiale, inimliku kontakti loomisele ja klientidele rõõmu toomisele.

3.

Kaubanduses on võimalusi karjääriks!

Kui töökust jagub ja isikuomadused on sobivad, siis on kaubanduses võimalik karjääri teha ka juhul, kui haridusest jääb vajaka. Teenindajana alustades on võimalik areneda nii spetsialistiks kui ka juhtkonda, paljud Eesti kaubanduse tipp- ja keskastme juhid ongi alustanud just teenindajana. Õppimist pigem toetatakse ning vajadusel ka rahastatakse. Muide, kaubandussektoris on mehi ja naisi juhtide seas võrdselt – see pole Eestis sugugi tavaline. Kuid ka teenindajate hulgas on palju neid, kes tahavad just sellel alal areneda suurepäraseks spetsialistiks ja tuua oma tööga inimestele rõõmu.

4.

Kaubandus on paindlik!

Kaubanduses töötamist on võimalik ühendada õpingute, lapse kasvatamise, perioodilise reisimise, huvialadele pühendumise, tervisemuredega jms. See ei ole sektor, mis nõuab töötamist esmaspäevast reedeni ja üheksast viieni, kuigi ka see on võimalik, kui just sellist töökorraldust eelistad.

5.

Kaubandus on mitmekülgne ja sotsiaalselt vastutustundlik!

Kaubanduses on hinnatud igas vanuses ning eri  oskuste ja võimalustega töötajad – noored, pensioniealised, erivajadustega, erinevatest rahvustest. Lisaks on kaubandusettevõtted tulevikku vaatavad ja tegelevad üha enam vastutustundliku äri edendamisega. Keskkonnasäästlikkus väljendub hoonete energiakulu minimeerimises ja keskkonnasõbralike seadmete ja materjalide kasutuses. Sotsiaalne vastutustundikkus heategevuses ja laialdases sponsorluses spordi-, kultuuri-, raskustes perede ja tervise vallas. Vastutustundlikku äri saab kaubandus suunata kogu tarneahelas ja seda tehaksegi, nõudes kõigilt tööstustelt ja tarnijatelt lepingutes vastutustundlikult toodetud kaupa. Iga kaubandustöötaja saab sellele trendile kaasa aidata.

Kaubanduses töötab üle

92 000

inimese

Iga

SEITSMES

palgatöötaja Eestis töötab kaubanduses

Töötajatest

25% hulgikaubanduses
75% jaekaubanduses

Müüja-klienditeenindaja on Eesti levinuim amet

üle 24 000 inimese

Milleks mulle töökogemus teenindajana?

1.

Kaubandus sobib esimeseks kogemuseks: töö teenindajana on hea algus karjäärile: kui saad hakkama teenindajana, saad hakkama igal pool.

2.

Kaubanduses töötades teed inimestele rõõmu: teenindaja professionaalsus ja sõbralikkus teeb heaks ka kliendi tuju. Väliskülalistajate jaoks on teenindajad tihti ainsad kohalikud, keda nad kohtavad –sellest kogemusest sõltub, kuidas Eestit hiljem mäletatatakse ja mida teistele räägitakse.

3.

Müüja oskuste komplekt on muutumises: töö muutub üha keerukamaks ja koos sellega tõuseb ka ameti prestiiž. Samuti kasvab töötasu – kaubanduses on viimastel aastatel palgad kasvanud Eesti keskmisest kiiremini.

4.

Klienditeenindaja päevad on kui kirju lapitekk. Iga päev kohtad uusi ja erinevaid inimesi ja põnevaid väljakutseid.

5.

Töö teenindajana hoiab vormis. Kaupluses ei istuta kaheksa tundi arvutiekraani ees. Töö eeldab liikumist ja annab mõõduka füüsilise koormuse. 10 000 sammu tuleb päevas kindlasti täis.

6.

Klienditeeninduses omandatud oskused aitavad ka hilisemas elus empaatiliselt ja viisakalt kolleegide ja klientidega hakkama saada. See on oskus, mida vajad igal eluajal ja igas vanuses. Eriti väärtuslikud on sellised oskused tulevastel kaubandusjuhtidel.

Levinumad ametid kaubanduses ja nendes töötavate inimeste arv:

2030

Müügi- ja turundusjuhid, brändijuhid

12 460

Ostujuhid, piirkonna ja teenindusjuhid, kaubandusjuhid, kaupluste juhatajad

250

Reklaami ja turunduse spetsialistid

5500

Brändijuhid, müügiesindajad, kliendihaldurid

1020

Tootejuhid, kategooriajuhid, kaubatundjad, varustajad

560

Kauba väljapanekute spetsialistid, kujundajad, visual merchandiserid, planograafid

1180

Väikepoodnikud

1400

Müüjate vahetuse vanemad

24 000

Müügikonsultandid ja müüja-klienditeenindajad, floristid
Erkki Laugus
Tallinna Kaubamaja tegevdirektor

“Kaubamaja ei ole olnud ühe või kahe inimese nägu- igapäevane töö kaubanduses on väga paljude inimeste koostöö. Meeskonnas on jõud, kus erinevad kogemused ja ideed loovad innovatsioonist pakatava õhkkonna. Töö kaubanduses on erakordselt mitmetahuline ja alati tulevikku vaatav – siin võid luua endale unistuste töö, kus ei hakka kunagi igav!“

Vaido Padumäe
Rimi tegevdirektor

“Tule tööle kaubandusse, põnevust siin jätkub. Tean, mida räägin, sest olen tänaseks Rimis 18 aastat tegutsenud ning pole veel päevagi igavust tundnud. Lisaks on tegemist valdkonnaga, kus isiklikku arengut tunnustatakse ning kiire karjääritõus on pigem normaalsus kui võimatu missioon. Meil on üsna tavapärane, et Rimi teenindaja tõuseb juhiks. Alustasin ise 18 aastat tagasi ülikooli õpingute kõrvalt töötades Rimi laos ning täna olen selle ettevõtte juht.“

Kai Realo
Peadirektor, Circle K

„Kaubanduses köidavad mind võimalus luua uusi trende, mõjutada klientide ostuotsuseid, kiirelt näha oma töö tulemusi: kas müügitehing õnnestus, kas kliendid ostavad kampaaniatooteid, kas uudistoodet märgatakse. Kõige ägedamaks teevad kaubandusvaldkonna selles töötavad inimesed. Vaheldusrikkus ja uuendusmeelsus, selgelt tajutavad tulemused ning vahvad inimesed - see on see, miks olen valinud kaubandusvaldkonna ning soovitan seda ka teistele.”

Tiina Varamäe
Jaekaubanduse juht, Baltman OÜ

„Minule meeldib kaubanduses töötada. Iga tööpäev on põnev ja kordumatu: uued inimesed, uued kaubad, uued trendid, uued tehnoloogiad. Sobivalt valitud ja pakutud rõivad teevad kliendid õnnelikuks, ilusaks, enesekindlaks, väärikaks ja mina saan seda rõõmu rõivakaupluses töötades teha.“

Jussi Nummelin
Prisma Peremarket AS tegevdirektor

”Töö kaubanduses on andnud mulle palju suurepäraseid võimalusi enese arendamiseks. Alustasin teenindusest, tegin kiiret karjääri kaupluse juhtimistasandile, mitmed aastad töötasin personaliosakonna juhina ja nüüd juhtin Eesti Prismasid. Enne Eestisse tulekut olen töötanud nii Soomes, Saksamaal kui ka Leedus. Töö kaubandusvaldkonnas on suur meeskonnatöö, kus iga päev on rutiinivaba ja täis põnevaid ülesandeid. Kaubandusest saadud kogemus annab pagasi kogu eluks ja edasiseks tegutsemiseks ka teistsugustes valdkondades.”

Kampaania toetajad: