Seminarid ja koolitused

Seminarid ja koolitused

2017
  1. 4. Toidutööstuse ja kaubanduse koostöö konverents: “Efektiivsus ja jätkusuutlikkus tarneahelas” 27.oktoobril 2017 Eesti Näituste Messikeskuses Pirita tee 28, Tallinn.
    Eesti Toiduainetööstuse Liidu ja Eesti Kaupmeeste Liidu 4. koostöö konverents toimub traditsiooniliselt Toidumessi „FoodFest 2017“ raames.
    Toidutööstuse ja kaubanduse koostöö konverentsi_kava_27.10.2017
    Registreerimine SIIN:
  2. Kaubandusvaldkonna koostöövõimaluste seminar teadlastega 18.oktoobril 2017.
    Kaupmeeste Liit koostöös ADAPTER’iga korraldas oma liikmetele kaubandusvaldkonna koostöövõimaluste seminari teadlastega.
    Koostöövõimaluste seminar oli korraldatud spetsiaalselt kaubandusvaldkonnale.
    PROGRAMM
    Avasõnad – Nele Peil, Eesti Kaupmeeste Liit
    ADAPTERi tutvustus – Anneli Saaroja
    Ettekanded:

    • 11.05-11.30 „MOOD – Trendide prognoosimise ajajoon ehk trend timeline“ Vilve Unt, moedisainer, Eesti Kunstiakadeemia.

    10 aastat ettepoole ehk tuleviku stsenaariumid 5 aastat ettepoole, demograafiline analüüs ja tarbija käitumise stsenaariumid,
    2 aastat ettepoole, makro trendid ja disaini suunad ning värvikaardid;
    Antud ajahetkes, müügi analüüsid ja tarbija käitumise analüüsid, trendide tajumine.
    Vilve Unt, moedisaini õppejõud Eesti Kunstiakadeemias 1993 – 2014, EKA Avatud Akadeemia moestilistika täiendusõppe koordinaator 2014 – …, moedisainer, moemärgi PROMENADE looja.

    • 11.30-11.55 “Tarbijakäitumine”  Oliver Parts, PhD, Tallinna Tehnikaülikool

    Kosmopolitism ja etnotsentrism igapäevases tarbijakäitumises – Ettekandes räägitakse, millist rolli mängivad tarbija kosmopolitism ja etnotsentrism tarbijakäitumises ning seda peamiselt alkohoolsete jookide, riiete ja mööbli tootegruppide näitel, veidi ka nahahooldustoodete põhjal. Ettekanne toetub reaalsetele uuringu andmetele, mis on läbi viidud nii Eestis kui Sloveenias. Eestlased on oma eelistuses etnotsentristlikumad võrreldes sloveenidega ning kosmopoliitsed tarbijad eelistavad peamiselt välismaiseid tooteid.
    Oliver Parts on Tallinna Tehnikaülikooli turunduse dotsent, kelle peamiseks uurimisvaldkonnaks on tarbijakäitumine. Tarbijakäitumises huvitavad teda eelkõige tarbija etnotsenrismi ja kosmopolitismi roll tarbijakäitumises, tarbija ostumotiivid ja hoiakud ning ostusõltuvus. Igapäevaselt annab TTÜ-s järgnevaid kursuseid: Turunduse alused, Tarbijakäitumine, Turunduse kontseptsioonid. Enne Tehnikaülikooli on ta töötanud Eesti Konjunktuuriinstituudis ökonomistina ja tegelenud tarbijauuringu projektide välja töötamise ja -analüüsiga. Oma doktoriõpingud oli Tal nii Tehnikaülikoolis kui ka osaliselt Sloveenias Ljubljana Ülikoolis

    • 11.55-12.20 “Tööstressi tulek ja minek” Tõnu Lehtsaar, Tartu Ülikool

    Tööstress ei teki üleöö ega möödu märkamatult. Tööstressi kujunemine on midagi väga isiklikku ja isikupärast. Siiski on isiksusejooned ja töö eripärad, mis suurendavad tööstressi riski. Kui midagi ette ei võta, võib asi lõppeda läbipõlemisega. Teadlik enesehoidmine on tarkus omaette.
    Tõnu Lehtsaar on religiooni- ja suhtlemispsühholoog. Tal on enam kui kahekümne aastane koolituskogemus täiskasvanute õpetamisel suhtlemisvallas. Põhilised koolitusteemad on avalik esinemine, konfliktide juhtimine, otsuste vastuvõtmine, suhtlemisoskuse alused. Tema sulest on ilmunud suhtlemisalaseid uurimisartikleid ja raamatuid.

    • 12.50-13.15 “Kas on võimalik tarbija ümber sõrme keerata?” René Arvola, Tallinna Tehnikaülikool

    Ettekandes räägitakse brändi identiteedi lõksudest, postmodernsest tarbijast, brändilojaalsusest ning tarbimiskultuuri ja rahvuskultuuri dilemmast turunduse juhtimises. Pikki aastaid on kummardatud brändilojaalsust, ent samal ajal siginevad tarbijate hulgas lojaalsusele vastupidised trendid ja iseteadvus. Mõned aastad tagasi avastasid lisaks kaupmeestele lõpuks ka teadlased, et rahvuskultuuri asemel on asjakohasem jälgida tarbimiskultuuri ning rahvusvahelises turunduses saab kasutada laiemalt standardseerimist kohandamise asemel.
    René Arvola on 15 aasta pikkune töökogemus nii TTÜ-s kui ka ettevõtete juhatustes. (Tutvustab ennast pikemalt ise ettekande alguses)

    • 13.15-13.40 “Kuidas brändid tegelikult kasvavad”  Annika Oja, Tallinna Tehnikaülikool

    Räägitakse, mis on brändide mentaalne ja füüsiline kättesaadavus, kui oluline või ebaoluline on segmenteerimine ja miks ei ole brändid, mida ostetakse tihti väiksema arvu klientide poolt sama suured, kui brändid, mida ostetakse harva suurema hulga klientide poolt.
    Annika Oja on turunduse valdkonnas töötanud 16 aastat. Alustas meediaagentuuri projektijuhina, seejärel juhtis ehitus- ja sisustusmaterjalide kaupluseketi K-rauta turundust ja nüüd töötab kuuendat aastat Eesti ühe tuntuima brändi Leiburi turundusjuhina. Alates 2017. aastast on TTÜ külalisõppejõud. Majandushariduse omandas Tallinna Tehnikaülikoolis ja magistrantuuri lõpetas hiljuti Tartu Ülikoolis ettevõtluse ja tehnoloogia juhtimise erialal.

    Üritust toetas Tallinna Ettevõtlusamet
     

  3. Kaubanduse Aastakongress 2017 toimus 11.oktoobril 2017 Tallinna Lauluväljaku klaassaalis. 
    Järjekorras juba kuues Kaubanduse Aastakongress toimus Äripäeva ja Eesti Kaupmeeste Liidukoostöös. Sellel aastal keskenduti kahele põhiteemale:
    Innovatsioon. Tehnoloogia areng mõjutab tarbijate käitumist, ärimudeleid ja loomulikult ka kaubandust kui valdkonda tervikuna. Kongressil vaadeldi lähemalt innovatsioone kolmes valdkonnas: makselahendustes, kättetoimetamises ja kauplusekeskkonnas.
    Efektiivsus. Kuidas hoida või kasvatada kasumlikkust olukorras, kus palgad ja teised olulised sisendid kasvavad ja samas on tarbijad harjunud globaalsete e-poodide pakutavate ülisoodsate hindadega?
  4. Tallinna Ettevõtluspäev. Kaupmeeste Liidu seminar 03.10.2017. Sokos Hotel Viru Konverentsikeskus, Bolero 2 saal.
    Kaupmeeste Liit korraldas Tallinna Ettevõtluspäeva raames seminari “Kuidas müüa kaubandust? Turuliidrite lood oma klientide ja inimeste sidumisest”, kus esinesid Kaubamaja AS Teenindus- ja personalidirektor Piret Suitsu ja Coop Eesti kommunikatsioonijuht Martin Miido.
    Piret Suitsu teemaks oli: „Kuidas jõudis Kaubamaja Eesti 20 ihaldusväärseima tööandja hulka?“ Ettekande eesmärgiks oli jagada Kaubamaja kogemusi, seda kuidas luuakse ettevõttes sisekultuuri ja millised on suurimad väljakutsed töös inimestega.
    Piret Suitsu ettekanne:
    Martin Miido rääkis teemal: „Ühistulise kaubanduse uus tulemine.“ Kui 17 põllumeest 1902. aastal raha kokku panid ja hulgihinnaga omale vikatid ostsid, ei teadnud keegi neist, et sellest kasvab välja Eesti suurim toidu- ja esmatarbekaupluste grupp, mis kannab täna nime Coop Eesti. Ettekanne rääkis paarist lihtsast põhimõttest, tänu millele on see 80 000 omanikuga organisatsioon saavutanud turuliidri positsiooni.
    Martin Miido ettekanne:
    Kuidas müüa kaubandust? Nele Peil, 05.10.2017 kaubandus.ee
  5. 4.-5.oktoobril Tallinna Ettevõtluspäeva Noorte Inspiratsioonilabori Kaubandusala
    Ülemiste SpaceX sündmustekeskus, Keevise 6, Tallinn http://www.spacex.ee/
    4.-5. oktoobril osalesime Spacex sündmuskeskuseses Tallinna ettevõtluspäeva eriprojekti “Noorte Inspiratsioonilabor” raames kaubanduse alaga, kus noortele tutvustati mitmekesiseid karjäärivõimalusi kaubanduses.
    Kahe päeva jooksul tutvustasid oma tööd ja valdkonda tänased edukad ostujuhid, suhtekorraldajad, teenindusspetsialistid, kaupluste juhatajad, koolitusjuhid jne. Spetsialistide käe all lahendati valdkonna praktilisi ülesandeid, et saada ettekujutus töö sisust. Noortega vestlesid Kaubamaja, Circle K, Selveri, COOPi, Rimi, Prisma ja ABC Supermarketsi parimad spetsialistid. Infot sai ka kooli kõrvalt töövõimaluste kohta juhtivates kaubandusettevõtetes. Kogu kaubanduse ala tegevust koordineeris Kaupmeeste Liit.
    Ürituse õnnestumisele aitasid kaasa meie liidu liikmed Nixor EE, ABC Supermarkets AS, Selver AS, Rimi Eesti Food AS, Põldma Kaubanduse AS; Prisma Peremarketid AS, Coop Eesti Keskühistu ja Circkle K Eesti AS.
  6. Palmiõli teemaline hommikukohv „Palmi all” 07.06.2017.
    Kaupmeeste Liit ja MTÜ Mondo korraldasid jaemüüjate ostuvaldkonna, omamärgitoodete (private label) ja vastutustundliku ettevõtluse spetsialistidele suunatud palmiõliteemalise infoseminari. Palmiõli on üks enimkasutatavaid taimeõlisid nii toiduaine- kui ka kosmeetikatööstuses, mille tootmisega kaasneb mitmeid tõsiseid probleeme. Hinnanguliselt leidub palmiõli 50% kauplustes müüdavates pakendatud toidu- ja kosmeetikatoodetes, sh ka nendes, mis on toodetud Eestis: http://www.supplychainge.org/uuringud/palmioli/?L=ee.
    Lahendus ei ole palmiõlist loobumine, vaid vastutustundlikult toodetud palmiõli tarnimine, kasutamine ja müümine. Kaupluseketid saavad anda siin oma panuse, tellides ja müües edasi peamiselt sertifitseeritud palmiõlist toodetud tooteid. Mitmes Euroopa riigis on juba vastu võetud otsused kasutada ainult sertifitseeritud palmiõli.
    Infopäeval olid tähelepanu all kolm teemat:
    1. Milles probleem on, ehk palmiõli võlu ja valu? Kristina Mänd, MTÜ Mondo
    2. Mida tähendab sertifitseeritud palmiõli ja mida see lubab? Veljo Einberg, sertifitseerimisasutus BMTRADA
    3. Arutelu: millised on meie kauplusekettide võimalused ja ka takistused, et meil saadavad tooted oleksid tehtud õiglaselt toodetud palmiõlist?
    Palmiõli kohta vaata lähemalt SIIT:
    .
  7. Brent McKenzie koolitus „Jaekaubanduse juhtimine“ 3.-5.veebruaril ja 22.-23.aprillil 2017.
    Kaupmeeste Liit koostöös TÜ majandusteaduskonnaga korraldas kursuse „Jaekaubanduse juhtimine“, mida viis läbi Kanada University of Guelph professor Brent McKenzie. Kursus toimus kahes sessioonis 3.-5.veebruaril ja 22-23.aprillil 2017.

    Kursuse peamised teemad olid jaekaubanduse strateegiad ja formaadid, kliendi analüüs (target shopper analysis), finantsanalüüs, hinnastamine, planeerimine kaubanduses, e-kaubanduse roll ning peamised teemad tarneahela juhtimises.
    Brent McKenzie kohta vaata lähemalt:
    Ettevõtjad ja ülikoolid arendavad koostöös kaubandusharidust. 25.04.2017 kaubandus.ee
    Kaubandusteemaline loengusari Kanada professorilt koostöös Tartu Ülikooliga.

  8. Pakendimaksu ümarlaud 05.04.2017.
    Koostöös Eesti Kaubandus-Tööstuskoja ja Toiduainetetööstuse Liiduga.
    Rahandusministeerium on välja töötamas uut pakendiaktsiisi, mida hakatakse koguma Eestisse toodavate pakendikoguste pealt. Ettevõtjate hinnangul ei täida uus aktsiis seatud keskkonnaalaseid eesmärke ega lahenda seniseid probleeme pakendite aladeklareerimisega. Vastupidi, täiendav maks paneb ausad pakendiettevõtjad veelgi ebavõrdsemasse konkurentsipositsiooni. Koostöös Kaubandus-Tööstuskoja ning Toiduliiduga korraldatud pakendimaksu ümarlaual rääkisid erinevad osapooled ja eksperdid pakendimaksu eesmärkidest, probleemidest ja võimalikest mõjudest tarbijatele.

    Loe ümarlaua kokkuvõtet: Pakendiaktsiis võtab iga Eesti elaniku taskust 11 eurot. 05.04.2017, koda.ee
    Täiendavalt saab lugeda pakendiettevõtjate kohustustest Villy Lopmani artiklist: Pakendiaktsiisi olulisemad küsimused, mis ilmus 21.04.2017 kaubandus.ee.

  9. Kuidas jaekettidega edukalt koostööd teha? Jaekettide-tootjate-hulgikaupmeeste ühisseminar 28.03.2017.
    Kuuendal jaekettide-tootjate-hulgikaupmeeste ühisseminaril toimus mitu vestlusringi, kus osalesid liidu liikmesettevõtete esindajad.

    Jaekettide ostujuhtide vestlusringis osalesid Maxima, Selveri, Rimi, Prisma ja Coop Eesti esindajad ja teemaks oli: kuidas käesoleval aastal edukamalt koostööd teha.  Teises vestlusringis arutasid R-Kioski, Circle K ja Olerexi esindajad, millised on võimalused oma kauba letile saamiseks piiratud müügipinnaga kauplustes. Seminari käigus toimus ka kolmas vestlusring: piiriäärse kaubanduse mõju Eesti jaekaubandusele ja tootjatele, mida juhtis Kaupmeeste Liidu tegevjuht Nele Peil. Vestlusringis osalesid Jaan Härms (Saku Õlletehase juhatuse liige), Urmas Koidu (Maksu- ja Tolliameti tolliosakonna juhataja), Lauri Uibo (SIA Aldar Latvija juhatuse liige)
    Seotud meediakajastus:
    Loe, mida põnevat arutati piirikaubanduse üle Läti piiril. 29.03.2017, kaubandus.ee
    Mõtteid seminarilt “Kuidas jaekettidega edukalt koostööd teha?“, 28.03.2017 kaubandus.ee
    Vaata seminari esinejaid ja programmi SIIT:.

  10. Seminar andmekaitsereformist 17.03.2017.
    2018. aasta kevadel üle EL-i jõustuv andmekaitsereform toob endaga kaasa laialdased uued õigused tarbijale ning olulised kohustused ettevõtjatele, kes töötlevad isikuandmeid (nt. kliendikaart-mida klient ostis, tarbijamängude võitjad, CRM süsteem). Väga praktilisel seminaril tutvustasid fookusega kaubandussektoril, uue süsteemi nõudeid kaupmeestele Andmekaitseinspektsiooni IT-nõunik Urmo Parm ja advokaadibüroo Jesse & Kalaus partner, Mari Matjus.

    Ettekanded:
    Urmo Parm ja Maarja Kirss Andmekaitse Inspektsioon
    Andmekaitsereformi koolitus. M.Matjus

2016
  1. Kuidas kasutada kliendiandmeid enda kasuks. 17.02.2016.
    Tehti tutvust innovaatiliste andmeanalüüsi lahendustega, mis aitavad kaubanduses müüki edendada ja klientide lojaalsust tõsta. Seminari eesmärgiks oli tutvustada uusimaid andmeanalüüsi võimalusi ja meetodeid jaekaubanduses ja logistikas ning selgitada, kuidas andmeid tulemuslikult oma äri jaoks ära kasutada. Seminari viis läbi Silver Traat Tarkvara Arenduskeskusest.
  2. Tarbijakaitseameti infoseminar kauplejatele. 26.02.2016.
    Tarbijakaitseameti infoseminari raames saadi ülevaate 1. märtsil 2016 jõustuvatest tarbijakaitseseaduse muudatustest, piiriülesest kaebuste lahendamisest ja ODR-platvormist ning tarbijavaidluste komisjoni tööpõhimõtetest ja muudatustest uue seaduse valguses. Seminar toimus Kaupmeeste Liidu ja E-kaubanduse Liidu koostöös.
  3. Seminar “Pakendiaktsiis – peamised probleemid ja praktilised lahendused Eesti kaupmehele“ 15.03.2016. Kaupmeeste Liidu ja E-kaubanduse Liidu ühisseminaril rääkis uusimatest arengutest pakendiaktsiisi valdkonnas riigi vaates Maksu-ja tolliameti peajurist Lembit Sullakatko ning olulist kohtupraktikat tutvustas RASK advokaadibüroo advokaat Villy Lopman.
  4. Kaupmeeste Liidu ja Õpilasmaleva koostööprojekti „Minu suvi kaubanduses“ infoseminar. 20.04.2016 Sihtasutuse Õpilasmalev tegevjuht Ott Väli ja kliendihaldur Egert Eenmaa tutvustasid õpilasmaleva tegevust Tallinnas. Oma kogemusi jagas Circle K Eesti peadirektor Kai Realo.
  5. Seminar “Peamised probleemid ja võimalikud lahendused alkoholi müügil“. 26.04.2016
    Kaupmeeste Liidu seminari eesmärgiks oli jagada KL liikmete kogemust nii peamistest probleemidest kui ka rakendatavatest ja töötavatest lahendustest alkoholi müügil (aitamaks müüjat alkoholi müügil tekkivate ebameeldivate olukordade lahendamisel) eelkõige seoses müügist keeldumisega joobes klientidele. Seminaril esinesid Riina Raudne ja Triin Sokk Terve Eesti SA-st ning Katrin Bats Rimi Eesti Food AS-st tutvustas oma ettevõtte kogemusi töötajate koolitamisel. Tegevjuht Riin Savi tutvustas Kaupmeeste Liidu koostatud alkoholi müügi juhendit ja tegi ülevaate probleemidest alkoholi müügil kaupmeeste seisukohast.
  6. Kaupmeeste Liidu 20.aastapäeva visiooniseminar ja pidulik vastuvõtt. 25.05.2016, Teater NO99, Sakala 3, Tallinn.
    Eesti Kaupmeeste Liit tähistas NO99 teatrimajas oma 20. tegevusaastat visiooniseminariga „Tuleviku kaubandus – kas oleme selleks valmis?“, kus arutati tulevikustsenaariume nii kaubanduses kui ühiskonnas üldiselt. Enda mõtteid avaldasid ettevõtlusminister Liisa Oviir, TTÜ riigirahanduse professor Karsten Staehr, Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimees Jaanus Vihand, Circkle K Eesti peadirektor Kai Realo ning TÜ Kliinikumi neurokirurg Toomas Asser.
  7. Ümarlaud „Aktsiisikaubad ja salaturg“. 9.06.2016.
    Ümarlaud toimus Maksumaksjate liidu ja Kaupmeeste liidu koostöös. Viiendat korda toimuval ümarlaual esitleti Itaalia kriminoloogia uurimiskeskuse Transcrime’i uuringut Valgevenest pärit salasigarettide liikumisest Euroopa Liidus. Lisaks jagasid Eesti, Läti ja Leedu tolliametite esindajad salaturuga võitlemise kogemusi ja edulugusid, avati nii kaupmeeste kui ka maksumaksjate vaadet aktsiisipoliitikale ja salakaubandusele. Paneeldiskussioonis tuli teiste teemade seas arutamisele ka rahvusvaheline koostöö tõkestamaks sigarettide salakaubandust.
    Eesti Kaupmeeste Liidu tegevjuht Riin Savi esines ettekandega „Aktsiisipoliitika ja salakauba mõju legaalsele müügile Eestis“.
  8. Tallinna Ettevõtluspäev. Kaupmeeste Liidu seminar-töötuba 04.10.2016. Sokos Hotel Viru Konverentsikeskus, Bolero 1 saal.
    Kaupmeeste Liit korraldas Tallinna Ettevõtluspäeva raames seminari “Kuidas ületada olematu eelarvega kasvuraskusi ja saada turuliidriks?” Seminaril esinesid Jardin OÜ tegevjuht Kaisa Ilves ja Põldma Kaubanduse AS omanik ja tegevjuht, Aasta Ettevõtja 2015 finalist Heinar Põldma.
  9. Kaubanduse Aastakongress 2016. 12.10.2016. Ülemiste SpaceX sündmustekeskus, Keevise 6, Tallinn http://www.spacex.ee/. Järjekorras juba viies Kaubanduse Aastakongress toimus Äripäeva ja Eesti Kaupmeeste Liidukoostöös. Seekordne kongress oli paljuski pühendatud kaubanduse tulevikule, kus räägiti sellest, mis suunas kaubandus liigub, millega peab kaupmees tulevikus arvestama, ning millised on peamised väljakutsed.
  10. Koostöökonverents „Ausad ärisuhted toidu tarneahelas – müüt või tegelikkus?“ 28.10.2016.
    Eesti Toiduainetööstuse Liidu, Eesti Kaupmeeste Liidu ja ECR Baltic 3. koostöö konverents toimus taaskord Toidumessi „FoodFest 2016“ raames.