7. oktoobril selgub Kaubanduse Aastakongressil, kes võidab Aasta Kaubandustegu 2020 tiitli. Tutvume kolme nominendiga, kes kogusid enim hääli.

„Sellel aastal esikolmikusse jõudnud kaubandusteod olid enamuses edulood koroonakriisiga toimetulekust,“ kommenteeris nominatsioone Kaupmeeste Liidu tegevjuht Nele Peil. „Maxima ja Astri Grupp tegid tootearendust ja teenuseinnovatsiooni kontaktivabaks ostlemiseks. Selver suutis leida kriisist võimalusi uuenduslikuks personalipoliitikaks. Nomineeriti ka keskkonnahoiuga seotud projekte, kaubandusmaastikku laiemalt mõjutavaid äritehinguid, uusi turule toodud tooteid ning maksevõimalusi, aga need ei leidnud žürii poolt nii laialdast äramärkimist. Aasta läheb ajalukku ikka sellega, kes ja kuidas koroonakriisist ärivõimalusi leidsid,“ lisas Peil.

Aasta Kaubandustegu 2020 konkursile laekus 12 erinevat ettepanekut.

TOP 3 valis välja 18-liikmeline žürii. Žüriisse kuulusid kaubandusvaldkonna juhid, riigiasutuste, meedia, pankade ja e-kaubanduse esindajad.

Maxima. Eesti esimene mobiilne ostupult kõikides Maxima kauplustes.

Kategooria: paistnud silma innovaatilisusega, on loonud mõne tulevikku suunatud tehnoloogilise uuenduse.

Maxima tõi esimese Eesti jaekaubandusettevõttena turule mobiilirakenduse kaupluses ostlemiseks.

Ostjatel on võimalik kasutada oma isiklikku mobiiltelefoni ostupuldina, laadides telefoni Maxima mobiiliäpi. Maxima mobiiliäpp võimaldab igas Maxima kaupluses skaneerida valitud toodete triipkoodid ning tasuda ostukorvi eest iseteeninduskassas või tavakassas. Mobiiliäppi saab lisada nii Aitäh kliendikaardi kui ka oma pangakaardi.

Maxima turundusdirektor Janne Laik kommenteerib: „Nutitelefonist on kahtluseta saanud lahutamatu osa meie argielust – sealt loeme oma igapäevaseid uudiseid, suhtleme pere-sõprade-töökaaslastega, teeme trenni, ostame teatri- ja kinopiletid ning tellime toitu ja taksot. Kiiresti ja mugavalt ning sõltumata sellest, kas elame Tallinnas, Tartus, Kuressaares või Jõhvis. Sestap on elementaarne, et ka telefonist saab poeskäigu lahutamatu osa. Kiire, turvaline ja kontaktivaba ostlemine – jaekaupleja A&O ja uus reaalsus tänasel päeval.“

Žürii liikmed tõid Maxima ostupuldi juures heade uuendustena välja nakkusriski vähendamist koroonakriisi ajal tänu kontaktivaba ostlemise võimalusele. Samuti kiideti rakenduse kasutajamugavust.

 

Selver AS. Töötuks jäänud teiste sektorite töötajate kiire Selverisse töölevõtmine.

Kategooria: Kaasa toonud positiivseid muudatusi ühiskonnas ja/ või ettevõttes

Seoses riigis kujunenud eriolukorraga pakkus Selver tööd kriisi poolt enim räsitud valdkondade töötajatele, kes olid sunnitud jääma palgata puhkusele. Võimalus tööd saada hõigati avalikult ja kiirelt välja. Tänu uute töötajate efektiivsele kaasamisele suutis Selver hüppeliselt kasvanud töökoormusega kiirelt kohaneda.

Selveri juhatuse liige Kristi Lomp kommenteerib: „Kriis, mida kevadel nägime, viis Eesti kaubanduse täiesti uuele tasemele. See oli proovikivi kogu kaubandussektorile. Kõigi silmad vaatasid kriitilise pilguga ja küsisid kahtlevalt – kas nad ikka saavad hakkama? Oli selge, et üksi ei saa. Ja oli selge, et klassikaline värbamisprotsess tuli kiirelt kriisiolukorrale kohaselt ümber kujundada. Kehastusime mobiliseerijaks ja võtsime kiirkorras tööle kõik, kes vähegi soovisid. Rohkem kui 250 koondatud või ajutiselt töötuks jäänud inimest sai Selveris tööd. See oli pöörane aeg, aga oli ainuõige tegutseda kiirelt. Olime üks väheseid tööandjaid, kes ei vähendanud töötasusid ega koondanud oma töötajaid. Selver tänab kõiki ajutisi ja pikemalt meile jäänud töökäsi ning oleme väga õnnelikud, et saime Eesti kaubanduse mainet õnnestujate ja hakkamasaajatena veelgi kõrgemale tõsta.“

Žürii tõi Selveri välja näitena vastutustundlikust ettevõtlusest kriisi ajal. Kiideti kiiret reageerimist tööturu muutustele, mis pakkus nii tööd inimestele kui lahendas Selveri logistikamuret komplekteerimisel. Võit-võit lahendus sotsiaalses ja majanduslikus vaates.

FOTO | Hendrik Osula

Astri Grupp. Kaubanduskeskuste ja turgude esimesena veebi viimine ja järgnev võit koroonaajal.

Kategooria: Toonud kaasa ettevõtte või valdkonna erakordse majandusliku edu.

Eesti suurim kaubanduskinnisvara arendaja Astri Grupp võitis koroonakriisi ajal oma 2015. aastal käivitatud e-poest oluliselt rohkem kui teised Eesti turul tegutsevad kaubanduskeskused, kellel seda ei ole.

Astri Grupi e-keskus pakkus koroonakriisi ajal väljundit sadadele grupi partneritele, kelle tavaäri eriolukorra ajal päeva pealt kinni pandi. Pakuti valmis lahenduse näol võimalust kolida partnerid kärmelt veebi, viia oma äri fookus e-kauplemisele ning läbi selle hoiti eluvaim sees pea kõikidel grupi sadadel partneritel.

Astri Grupi turundusjuht Matthias Vutt kommenteerib: „Võiks ju rääkida suurtest kasvunumbritest, näidata ilusaid graafikuid ning taguda käega vastu rinda ja öelda, et ära tegime. Tegelikkuses on kriisiaeg ikkagi kriisiaeg ning suures pildis rõõmustamiseks põhjust pole. Kui leida siiski positiivseid noote, siis teeb head meelt, et saime taaskord pakkuda oma partneritele ja klientidele lahendusi, mis aitasid neil kriisis võrreldes teistega paremini hakkama saada ning tugevdasid meievahelist sidet veelgi. See on hea pinnas, mille najalt lootusrikkalt tulevikku vaadata.“

Astri Gruppi tunnustasid palju just teistest kaupmeestest žüriiliikmed. Eriti sümpaatne oli virtuaalse turu loomine väikekaupmeestele.

Jaga uudist: