FOTO: Scanpix
Tarbijakrediidi reklaamis esitatav teave on olnud siiani väga rangelt piiratud. See on aga tekitanud probleemi näiteks kaupade järelmaksuga müügi võimaluse reklaamimisel, samuti erinevate krediidipakkujate poolsete toodete võrdlemist.

Mis on muudatuste eesmärk?

Leevendada tarbijakrediidi reklaami piiranguid.

Keda mõjutab?

Kõiki ettevõtjaid, kes ostavad või toodavad tarbijakrediidi reklaame.

Mis on olulisemad muudatusettepanekud?

  • Tarbijakrediidi reklaamidel on seni olnud väga range regulatsioon: reklaamida tohtis ainult laenutoodet ennast koos sinna juurde kuuluva kohustuslik teabega. Igasugune muu lisanduv info oli keelatud. Nii ei tohtinud näiteks külmikute, autode jm tarbekaupade reklaamimisel lisada juurde järelmaksuga ostmise võimaluse olemasolu – järelmaks on tarbijakrediit, mida oleks pidanud eraldi reklaamima. Samuti on seni olnud tarbijakrediidi andjate avaldatavad selgitavad artiklid tarbijatele turul pakutavate krediiditoodete omaduste, sisuliste erinevuste kohta tõlgendatavad tarbijakrediidi reklaamina, mis sellisel kujul on olnud keelatud. Muudatuste tulemusena need piirangud kaovad.
  • Lisaks muudatustele tarbijakrediidi reklaamides muudetakse ka tervishoiuteenuste reklaami korda ning pangatähe ja mündi kujunduse reklaamis kasutamist.

Millal muudatused jõustuvad?

10. päeval pärast Riigi Teatajas avaldamist.

Ettevõtjate arvamused on oodatud hiljemalt 22. maiks e-posti aadressile heikki.vosu[at]koda.ee.Ettevõtjatelt laekunud tagasiside põhjal koostame kaubanduskoja seisukoha, mille edastame majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile.

Jaga uudist: