Foto: Raul Mee
Täna anti Kaubanduse Aastakongressil pidulikult üle Aasta Kaubandusteo auhind Kaitseministeeriumi koostööprojektile „Kaitsetahe“, mis kutsuti ellu ettevõtetega Coop Pank, A. Le Coq, Balbiino, Apotheka, Tere, Goldtime, Linnamäe Lihatööstus jt.
Kaitsetahte projekt valiti samas ka publiku lemmikuks.
Kaupmeeste Liidu tegevjuhi Nele Peili sõnul paistis kaitsetahte projekt silma laia ühiskondliku mõju, ajakohasuse ja positiivsusega. “Eestis on viimastel aastatel ärevad ajad, kuid kaitsetahte projekt on näide sellest, kuidas ettevõtlikkuse ja koostööga saab inimesi motiveerida tegutsema. Otsisime selleaastasel Kaubanduse aastakongressil põhjuseid pöörata nina raskustest päikese poole, mistõttu ära tegemisele panustav projekt oli temaatiliselt kümnesse”, rõõmustas Peil. Žürii tõi Kaitsetahte projekti puhul välja, et tegemist oli suurepärase näitega edukast ja laiaulatusliku mõjuga avaliku- ja erasektori koostööst. Projekti iseloomustab laiapõhjaline ühiskondlik kaasatus. Väärtustati inimesi, kes on kaitsevõime realiseerumise süda ja võimaldati panustada kõigil ühiskonna gruppidel, sh ettevõtetel ja eraisikutel läbi projekti käigus loodud toodete ja teenuste tarbimise.
„Eesti ettevõtete valmidus panustada riigikaitsesse ja toetada meie reservväelasi on parim näide meie ettevõtjate kõrgest kaitsetahtest. Riigikaitset saab arendada ainult koostöös ning seda suurepärast koostööd Eesti ettevõtetega jätkame ja laiendame me kindlasti ka tulevikus“ kinnitas Kaitseministeeriumi Kaitsetahte koostööprojekti juht Mikk-Alvar Olle. Ta lisas, et Kaitseministeeriumi uks on avatud kõikidele headele partneritele, kes tahavad ministeeriumiga koos riigikaitset arendada ja riigikaitsjaid toetada.
Ettevõtete esindajana lisas Apotheka juht Marika Pensa: „Apotheka poolt on meil ülimalt suur rõõm, et niivõrd oluline projekt saab väärilist tähelepanu. Meie jaoks oli kaitsetahte projektiga liitumine asjade loomulik kulg, sest Apotheka südameasi on hoolitseda Eesti inimeste tervise ja heaolu eest. Kampaania sõnum „Reservis on tervist“ läheb kenasti kokku meie igapäeva tegevusega. Reservväelased on niivõrd oluline osa meie elanikkonnast ja soovime neid omalt poolt rohkem märgata ja toetada. Koostööprojektiga liitumisel nägime, et meil on otsene võimalus anda panus Eesti riigi kaitsmise hüvanguks. Seetõttu pakendasime Apotheka 12 omatoodet sõdurikuube, mida nad kannavad uhkusega terve aasta vältel. Tänase seisuga on endale omaniku leidnud mituteist tuhat sõdurikuues toodet, mille ostult annetame osa reservväelaste fondi.“
Aasta Kaubandustegu antakse välja juba üheteistkümnendat aastat. Tunnustuse eesmärk on tutvustada kaubanduse edulugusid ning tuua laiemale avalikkusele välja kaubandussektori mõju ühiskonnale. Võitja kuulutati pidulikult välja 9. oktoobril Kaubanduse Aastakongressil T1 Venue’s.
Aasta Kaubandustegu auhinna on eelnevalt võitnud:
- Viru Keskus transformatsiooni eest klassikalisest moekeskusest tänapäevaseks täisfunktsionaalseks linnasüdameks
- R-Kiosk Eesti esimese mehitamata poe eest Taltechis
- Astri Grupp Balti Jaama Turu arenduse eest
- Maxima Eesti esimese mobiilse ostupuldi turule toomise eest.
- Pro Optika Zeiss Vision Centre kontseptsioonikaupluse avamise eest.
- COOP Eesti sularahateenuse kõikides COOP kauplustes võimaldamise eest
- Rahva Raamat eristuva ja pidevalt üllatava ostukeskkonna eest
- Apotheka Apteegid uue apteegikeskkonna kontseptsiooni ja innovaatilise tervisliku eluviisi edendamise eest
- Circle K Eesti (Statoil Fuel & Retail Eesti AS) klienditeenindaja positiivse kuvandi loomise ja kaubandussektori maine kujundamise eest.
- Kaupmeeste Liit ja liidu liikmed muutuvtunnilepingute pilootprojekti eest kaubanduses.