Kaubanduse väärtusloome
Kaubandus on valdkond, mida me kipume võtma iseenesestmõistetavana. See on meie ümber nagu õhk ja raharinglus. Raske on hoomata kaubanduse suurust ja mõju. Püüame aidata seda hoomata mõnede faktide ja numbritega. Eesti jaekaubanduse aastakäive on üle 7 miljardi euro. Kaubanduses luuakse 18% Eesti majanduse lisandväärtusest ja tehakse 10% Eesti investeeringutest põhivaradesse. Töötleva tööstuse järel on kaubandus Eesti teiseks suurim majandussektor.
Kaubandus on Eestis teiseks suurimaks tööandjaks. Kaubandus annab Eestis tööd enam kui 90 000 inimesele. See on iga kümnes tööealine inimene Eestis.
60% on naised. 30% on alla 25-aastased noored. Kaubandus on maakondlik tööandja. Igas maakonnas on kaubandus number üks või number kaks tööandjaks kohalikele inimestele.
Kaubandus loob töökohti ka teistes sektorites
Kaubandus loob töökohti
Reklaam
Kaupmehed teevad 10% maailma reklaamikulutustest.
Kaubandus loob töökohti
Makseteenused
Kaubandusest saadavad maksetasud olid 2018. aastal maailmas 1 triljon dollarit.
Kaubandus loob töökohti
IT
Kaupmehed on suured süsteemide arendajad ja liidestajad.
Kaubandus loob töökohti
Kinnisvara
Kaubanduse osakaal on 15% ELi investeeringutest kinnisvarasse.
Kaubandus loob töökohti
Jäätmete kogumine
Patareid, pakendid, elektroonika, riided…
Kaubandus loob töökohti
Energia ja kommunaalteenused
Kaubandus loob töökohti
Andmed, konsultandid
Kaubandus loob töökohti
Tarnijad
Kaubandus loob töökohti
Logistika ja kullerteenused
Kaubandus loob töökohti
Teenusmajanduse spetsialistid
Kaupmehed arendavad oma töötajaid
Kaubandus investeerib ühiskonda
Püsimaks konkurentsivõimelised, peavad jaekaupmehed tegema suuri investeeringuid
Digitaliseerimine aitab kaasa jätkusuutlikkusele, kvaliteedile ja efektiivsusele.
Kaubanduse väärtusloome
Kaubandus vastab tarbijate soovidele
Tugevad läbirääkimised tootjatega, mahutellimused, efektiivne logistika, inflatsiooni pidurdaja.
Kaupmehed peavad tootjatega tugevaid läbirääkimisi parimate tingimuste saamiseks, millest võidab tarbija.
- Kaupmehed teevad mahutellimusi, mis laseb tooteid tarbijale müüa soodsama ühikuhinnaga.
- Kaupmehed on meistrid tarneahela ja logistika tõhustamises, mis väljendub väiksemas hinnalisas toote lõpphinda.
- Kaupmehed tegelevad igal pool ja kogu aeg oma äritegevuses kulude kontrolli ja kokkuhoiuga, mis aitab lõpphinda kontrolli all hoida.
- Toodete inflatsioon on madalam kui teenuste oma. Seda mõjutab kaubandus. Hoiame inflatsiooni kontrolli all, säästes tarbija raha.